3-4 januari: vertrek en aankomst in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van pieterjanenann - WaarBenJij.nu 3-4 januari: vertrek en aankomst in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van pieterjanenann - WaarBenJij.nu

3-4 januari: vertrek en aankomst in Bangkok

04 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Gisterenmorgen 8u15. Ik bel naar papa om nog snel iets te vragen. Blijkt dat de chauffeur die ons komt oppikken zijn reisrichting heeft gewijzigd en overal te vroeg gaat zijn! Een beetje vooruit maken nu is de boodschap! Jinthe voelt de spanning stijgen, ze wil constant gepakt worden en heeft precies bang dat we haar gaan achterlaten.

8u45. Ze zijn er! Alles valiezen inladen, de autostoel installeren, iedereen in de auto ... we zijn er klaar voor! Door een ongeval in Zaventem, neemt de chauffeur een binnenweg, maar we komen omstreeks 10u al in Zaventem aan, ruim op tijd (en voor Kristof heeeeeeeeeel ruim op tijd). Voor slechts 7 eurotjes wordt Jinthe haar autostoel netjes ingepakt. Al onze bagage kan direct worden afgegeven, alleen Kristof kan nog niet inchecken. Om zeker op tijd in de gate te geraken, nemen we in de vertrekhal tijdelijk afscheid van elkaar (na eerst samen een koffieke te hebben gedronken).

Na de nodige controles, kunnen we al snel op het vliegtuig (reizigers met kinderen in een buggy krijgen voorrang). We installeren ons en als het vliegtuig vol zit, en Jinthe goed vastgemaakt op de schoot van de papa, kunnen we opstijgen. Met de Maya-de-bij-wafel en de beker water in de hand, verliep dit vlotjes. De buurvrouw moest meermaals van Jinthe horen hoe 'mmmmm' haar wafeltje wel was (met het bijhorende wrijf-over-het-buikje gebaar). De vlucht verloopt vlekkeloos en vlak voor de landing in Londen valt Jinthe in slaap, is dat een meevaller. Ook in Londen is er weinig tijd om te treuzelen. Snel een hapje eten en dan hup weer de vlieger op. Met enige vertraging (tot grotere ergernis van Jinthe die al vastgeklikt zat) stijgen we vlotjes op. De reis van meer dan 11 uren verloopt al bij al vlot. We slapen allemaal maar een paar uurtjes, maar ja, dat hoort erbij h ...

Eindelijk, we zijn in Bangkok! Jos en Aoy staan ons al op te wachten. We besluiten een koffie te halen en te wachten tot ook Kristof landt. Het duurt wat langer dan verwacht en meermaals worden we tegengehouden om hem op te wachten, hoewel merkwaardig genoeg iedereen anders wel mag passeren. Zelfs Aoy haar charmes hebben geen succes! Eenmaal herenigd, proppen we alle valiezen en onszelf netjes in een busje dat de komende twee weken 'van ons' zal zijn, samen met onze chauffeur 'O' (met stijgende intonatie).

De rit naar ons appartement verloopt vlot. We zitten hier echt goed! Heel mooi appartement, twee slaapkamers, twee badkamers, living en keuken en zelfs een wasmachine! Dankjewel Jos & Aoy!

Na een hapje (gefrituurde kip van een van de 'streetfood' kraampjes, jummie!) en een dutje zijn we klaar om Bangkok kort te verkennen. We gaan naar een dichtbijgelegen winkelcentrum. Tijdens de koffie in de Starbucks maakt Jinthe al direct vriendjes met een Filippijns-Amerikaans meisje van 2 jaar die in Bangkok woont met haar ouders. Ze krijgt zelfs haar bellenblaasbeertje cadeau omdat ze die zo geweldig vindt. Heerlijk om te zien dat kinderen totaal geen taal- en cultuurbarrière kennen!

Terwijl we nog wachten op Aoy, kopen we wat eten in de supermarkt. En erna is het smullen geblazen van enkele Thaïse en andere internationale gerechten aan een gedeelde-borden-tafel!

De mannen zijn nog een zwemke doen in het half overdekte buitenzwembad op de 5de verdieping terwijl mama de valiezen uitpakt en ik deze blog snel schrijf.

Morgen is het de trouw van Jos en Aoy! Het wordt een druk programma maar we kijken er alvast naar uit! Verslag volgt!

• 04 Januari 2014 - 22:02

Ma(ke)ma En Pa(ke)pa:

SUPERFORMIWELDIGEINDEFANTAKOLOSACHTIG !!!
    Klinkt geweldig !
    Verheugen ons al op het volgend berichtje !
    Maak er geweldige dagen van !
    Zorg goed voor elkaar en voor onze Jinthe !
    Fijne bruiloft morgen !
    Feliciteer Aoy en Jos en de families van harte van ons allemaal.
    Het wordt beslist een onvergetelijke tijd !
    Knuffel !