6-7 januari: sightseeing Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van pieterjanenann - WaarBenJij.nu 6-7 januari: sightseeing Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van pieterjanenann - WaarBenJij.nu

6-7 januari: sightseeing Bangkok

Door: JP

07 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

maandag 6 jan:
Eerst maken we een korte wandeling in het Lumphinipark, niet ver van hier. Vergelijkbaar met een groene oase zoals in New York, maar dan met schildpadden en meterslange varanen die langs het water liggen te zonnen, wachtend op de fotograaf. De zon vertelt ons om een koelere ruimte op te zoeken, winkelcomplex Central World. Indisch eten in Thailand gaat ook.
Daarna tempels met de What Arun ( tempel van de dageraad), de boot over de de Chao Phraya naar de What Pho, de oudste en grootste tempel van Bangkok met zijn vergulde 46m lange liggende Boeddha. De file noodzaakt ons terug te keren naar het hotel zodat we nog tijd hebben om dichtbij in een gezellig Italiaans restaurant te gaan avondeten met ons acht.

dinsdag 7 jan:
Eerst het dagelijkse ochtendritueel van wassen, klaarmaken, opruimen en het groeten van iedere aanwezige Thai naar het ontbijt. Om 10u vertrekken we immers met ons busje naar het Koninklijk Paleis (What Phra Kaeo complex), een van de grootste toeristische trekpleisters van Bangkok. Wegens te korte broeken, moeten we allemaal een prachtige Thaise broek of rok dragen. De heilige smaragden van Boeddha op het vergulde altaarvan gebeente en de Royal Monastery of the Emerald Boeddha zijn het hoogtepunt, maar goud, mozaïek, beelden en parels zijn er schering en inslag. Ogen te kort om te kijken en te fotograferen.

In de namiddag, na een korte verkoelende rit, komen we aan het huis van Jim Thompson, de grondlegger van de handgeweven zijde van Thailand. We volgen hier de korte rondleiding in zijn heel apart houten huis.
's Avonds gaan we allemaal eten in de Secret Garden, een van de betere Thaise restaurants, slechts enkele honderden meters wandelen van ons hotel. Het verkeer zitnog altijd potvast, een dagelijks terugkerend fenomeen in deze drukke stad. Hier kan je nooit zeggen hoe laat je zal arriveren.

Nadat Jinthe slaapt, wandelen we nog in aparte groepjes langs de straat. De eetgelegenheden zijn niet altijd restaurants, je kan hier lekker en heel goedkoop eten aan de talrijke standjes langs de weg.

• 07 Januari 2014 - 16:17

Diane En Jos:

Dit is een supergeweldig idee, om ons op deze manier te laten meegenieten van jullie avontuur!

Geniet maar van al die mooie dingen daar en maak genoeg foto's, zodat we nadien toch ook een beetje een idee krijgen hoe het daar is!

Groetjes aan iedereen en voor Jos en Aoy nogmaals een dikke proficiat!

Een warme knuffel en een dikke zoen!

Diane en Jos

• 07 Januari 2014 - 17:06

Gust En Vicky:

fijn dat we jullie nu een beetje kunnen volgen.

wens jos en aoy een dikke proficiat van ons

groetjes vicky en gust

• 07 Januari 2014 - 19:05

Ma(ke)ma En Pa(ke)pa:

Beetje jaloéééééééééééééééééééééés ...
    maar van harte gegund !!!
    Geniet,
    geniet,
    geniet !
    Zovele mooie momenten !
    Hopelijk heeft Jinthe het geheugen van de papa,
    dan weet ze er later nog van !
    Kus en knuffel !

• 07 Januari 2014 - 19:43

Annick:

zitten jullie in Thailand ?? !!! met de kleine Jinthe ! dat zal wel een leuke belevenis zijn :) geniet van elkaar en al het moois en verrassends dat daar te ontdekken is ! doeikes ! xxx Jan, Annick, Rik en Hannah xx

• 08 Januari 2014 - 12:50

CARLA MAENEN:

hALLO ALLEMAAL,

Zalig om zo te kunnen meegenieten van jullie reis;
    vanuit lanaken wensen we jullie nog een heel gelukkig nieuwjaar
    met vele dikke zoenen
    daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
    geniet er nog lekker van
    carla xxxxxxxxx