8 januari-de rondreis - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van pieterjanenann - WaarBenJij.nu 8 januari-de rondreis - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van pieterjanenann - WaarBenJij.nu

8 januari-de rondreis

08 Januari 2014 | Thailand, Pak Chong

Woe 8jan.
Even geld afhalen, dacht ik althans want de automaat sloeg tilt bij het bekijken van een belgische kaart en slikte die gewoon in. Na wat Thais gebrabbel op de bank zelf kreeg ik dan een Engelstalige aan de tf die me uitlegde dat ze iemand moesten laten komen om de terminal open te maken. Alleen, wij vertrekken om 11.30. Kaart blokkeren dus en we zullen wel zien als we terugzijn in dit hotel op de 17de. Afscheid nemen van Kristof die straks de terugreis aanvat en van
Jos en Aoy die nog in het hotel blijven tot de 13de. Na wat onderhandelen met onze buschauffeuze 'O' vertrekken we richting Bang Pa Inn, waar een mooi zomerpaleis ligt van de vroegere koningen van Ayutthaya. Een ritje van anderhalf uur in een stralende brandende zon, lang leve de airco!
Dit goed onderhouden mooi en grote domein huisveste, en huisvest soms nog steeds de koninklijke familie van Thailand. Verschillende paleizen, voor mannen en vrouwen apart zijn er te zien. Na een paar uur kuieren in het park met al die paleizen en huizen,vinden we dat we bezweet genoeg zijn en gaan we naar het busje om onze tocht verder te zetten. Pieter Jan en Jean-Pierre kunnen het evenwel niet laten om snel over en weer de rivier te gaan met de kabelbaan van de monniken.
Onderweg naar onze volgende stop krijgen we over enkele honderden meters welliswaar een hevige regenbui, je voelt zelfs in het busje de welgekomen afkoeling. Aangekomen in het resort, frissen we ons op en eten we in het heel drukke hotel met slechts 7 gasten.

• 08 Januari 2014 - 13:33

Inge:

Hey allemaal,

Toch een hele belevenis allemaal als ik het zo lees. Maar uiteraard een unieke ervaring.
    Elke dag uitkijken naar de verslagen, zo zijn we er toch een beetje bij hé.
    Amuseer jullie nog en tot binnenkort!

groetjes
    Inge

• 08 Januari 2014 - 17:40

Mathijs:

Hoi allemaal!
    Super verhalen om mee te lezen. Krijg er zelf zin van om op vakantie te gaan! (in juli komt dat goed, gisteren onze tickets voor Austalië geboekt :-))
    Geniet er nog heel goed van en geef Jinthe een dikke dikke dikke knuffel van mij!
    Tot snel!
    Groetjes,
    Mathijs

• 08 Januari 2014 - 20:38

Gie En Marleen:

Hallo daar,
    Superfijn dat wij jullie avonturen daar in het verre oosten kunnen volgen! Geniet ervan! Wij kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes,
    Gie en Marleen