9 jan Nationaal park - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van pieterjanenann - WaarBenJij.nu 9 jan Nationaal park - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van pieterjanenann - WaarBenJij.nu

9 jan Nationaal park

09 Januari 2014 | Thailand, Khao Yoi

Do 09jan
Om 9u vertrekken we richting Khao Yoai, het grootste en oudste nationaal park van Thailand met een oppervlakte van 2168 km2. We hebben het geregeld met onze "driver" dat zij ons door het park begeleidt. Aan de ingang aanzien ze ons al als Thaise burgers zodat de inkom slechts 300 bath bedraagt i.p.v. 400 pp. (Thai-en hebben overal gratis toegang) Enkele honderden meters verderop maken we al kennis met de apen. Opletten: blijkbaar pikken ze alles wat ze kunnen vastkrijgen. Aan het toeristisch centrum besluiten we een korte wandeling te maken in het tropische woud. Rond 12.30 terug busje richting waterval. Een wandelende olifant heeft blijkbaar geen zin in fotos, want hij verdwijnt in het dichte woud als we naderbij komen.
De Haew Narokwaterval, bergop, bergaf en nog 290 trappen om dan een rotsklim (zonder Jinthe/Carla) aan te vatten tot aan het water. Adembenemend beeld. Dezelfde weg terug, maar dan de steile trappen op (PJ met Jinthe op zijn rug) Onderweg naar de Haew Suwatwaterval slalommen we soms tussen de apen en de olifantendrollen door. Ann en PJ wandelen naar beneden terwijl JP en C bij Jinthe blijven om enkele telefoontjes te plegen. Dan nog op de terugweg langs de Nong pak chi wildlife observation tower waar je normaal in de uitgestrekte vlaktes beren en olifanten ... kan zien: normaal, dus nu net niet natuurlijk! Een tussenstop om te gaan eten, een soort chinese fondue, valt eigenlijk tegen zodat we besluiten om deze avond terug in het resort te eten.

• 09 Januari 2014 - 15:53

Het was een fantastische dag en lekker eten in t resort !!!!!!!