10 jan - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van pieterjanenann - WaarBenJij.nu 10 jan - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van pieterjanenann - WaarBenJij.nu

10 jan

10 Januari 2014 | Thailand, Ayutthaya

10jan
Tripje naar Ayuthaya naar het volgende hotel Classic Kameo waar we rond de middag arriveren en dadelijk naar het oude stadsgedeelte gaan. De Wat phra mahathat. Ruines van een van de grootste en belangrijkste wat-complexen van Ayutthaya van eind 14de eeuw. In de brandende zon proberen we zo veel mogelijk de schaduw op te zoeken en toch zo veel mogelijk te bezichtigen. Onze schauffeuze brengt ons naar een volgende site: Wat phra mahathat. Ruines van een van de grootste en belangrijkste wat-complexen van Ayutthaya van eind 14de eeuw en Wihan phra mongkhon bophit . Tempel met vergulde Boeddha van 14m hoog uit eind 15de eeuw en vernieuwe wihan uit jaren '50. Wat phra si sanphet. Ruines van Staatstempel 15de eeuw, ook een mooie oude site waar PJ en JP het wagen om toch de steile trappen van een oude tempel te besteigen. Pffff. Bij het instappen passeren ons 3 olifanten, en JP krijgt van de bestuurder zelfs de kans om eens een echte olifantenslurf te betasten(!) Na de incheck besluiten we nog naar de floating market te gaan, een zeer gezellige markt rond het water. Na wat traditioneel gepingel kopen we hier wat souveniers. Voordat we terug instappen proberen we nog te onderhandelen met de olifantenbegeleiders die aan het opruimen waren voor een ritje of een foto doch het geld primeerde bij hun zodat we er uiteindelijk niet op ingaan. In de avond nog lekker genieten van het warme bubbelbad en dan bedje in.

• 10 Januari 2014 - 15:34

Tilla En Arnold:

Ann,Pieter jan,
    Wij blijven volgen ,leuke foto's (te weinig)
    Hartelijke groeten Tilla en Arnold

Zutendaal, 8°C, met zonen ,windstil.

• 10 Januari 2014 - 18:05

Ma(ke)ma En Pa(ke)pa:

Wat fijn dat wij samen met jullie toch een stukje kunnen meereizen !
    Zoveel leuke dingen en zoveel moois te zien !
    Blijven genieten hé !!!
    Dikke knuffel, vooral aan onze Jinthe

• 10 Januari 2014 - 19:22

Vicky En Gust:

wilt ge aub zon opsturen gij zit daar de puffen en wij kunnen de zon hier goed gebruiken. denk ook aan de fitnes ge moet fit blijven als ge zo veel trappen wilt doen
    groetjes de buren

• 10 Januari 2014 - 22:55

Peter-Paul En Catharina:

mooie foto's geniet er van