12 jan Erawan en Hellfire - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van pieterjanenann - WaarBenJij.nu 12 jan Erawan en Hellfire - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van pieterjanenann - WaarBenJij.nu

12 jan Erawan en Hellfire

12 Januari 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Zondag 12 jan 2013
Om negen uur vertrekken we noordwaarts richting Erawan Nationaal park met zijn gelijknamige watervallen en een van de mooiste natuurgebieden van Thailand. We zitten hier op een 20tal km van de grens met Birma (Myanmar). 2km langs paadjes en trappen tot 2/3 van het parcours (2km). Dan werd het veel rotsiger en zijn PJ en JP alleen verder geklommen naar level 7. Halverwege heeft JP zijn huidschilfers van zijn voeten laten verwijderen door tientalle vissen van wel 10cm. Kriebelt ! Prachtige watervallen!
Daarna verder naar de Hellfire Pass. Op deze plaats hakten de krijgsgevangenen met primitieve middelen een klooster door de rotsen voor de aanleg van de spoorweg. De naam verwijst naar het licht van de fakkels waarbij ze 's nachts hun werk verrichtten. Na 3mnd was de klus geklaard maar twee derde van de arbeiders kwam er om het leven. We wandelen door de pass langs de restanten van de spoorweg.

Terug in het hotel laten we ons onder handen nemen door Thaise masseuses voor een 1,5u durende Thaise massage met zicht op de rivier. Dat hebben we wel verdiend na de trap- en rotsbeklimmingen van vandaag!

• 12 Januari 2014 - 14:09

Vicky En Gust:

amai jullie wandelen nogal wat af zeg, dan zal die massage wel deugd gedaan hebben.Rust maar goed op tijd en stond anders moet ge straks vakantie pakken om te recupereren. geniet nog maar vooral van het zonnetje hier schijnt ze ook maar geeft niet veel warmte .Tot binnenkort.

• 12 Januari 2014 - 15:39

Tilla En Arnold:

An en Pieter jan,
    Na de nieuwjaars- borrel ( nieuwjaarke zoete)
    onze hartelijke groeten( van alle aanwezigen)
    Zutendaal ,6°C zonnig,windstil.

• 12 Januari 2014 - 17:02

Diane En Jos:

Het lijkt daar ontzettend mooi te zijn!!! Zijn zóóóóó benieuwd naar jullie uitgebreide verhalen en foto's!
    Die Thaise massage.....záááááálig denk ik! Geniet van alles en het zalige weer! Hier is het gelukkig ook mooi weer, maar vanmorgen wel 30 graden frisser :-) dan bij jullie!

Dikke zoen en warme knuffel!xxxxxx