7-10 juli - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van pieterjanenann - WaarBenJij.nu 7-10 juli - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van pieterjanenann - WaarBenJij.nu

7-10 juli

Door: pieterjanenann

10 Juli 2011 | Zambia, Lusaka

Het bezoek aan Victoria Island begon veelbelovend. We vertrokken vanaf het 5 sterren Royal Livingstone met decadente luxe met een ‘speedboot’ naar het eiland waar David Livingstone voor de eerste keer de watervallen zag. Het uitzicht was adembenemend, we konden tot op 0,5m van de rand staan en de het donderende water aanschouwen. Na een heuse fotoshoot, was het tijd om de voetjes te (laten) wassen, gevolgd door een heerlijk ontbijt met uitzicht op de watervallen.
Dan na wat zoeken en een kleine short cut komen we aan de ingang van het park van de watervallen. Hier zien we de watervallen van enkele andere kanten. Wanneer we naar beneden lopen tot aan de rivier, wordt ons pad regelmatig versperd door bavianen.
Na enkele uren wordt het tijd om een taxi terug naar Jollyboys te vinden. Pieter Jan kiest er een geweldig exemplaar uit, en jawel hoor, niet veel verder moeten we al aan de kant wegens platte band. Gelukkig voor ons passeert de broer van de chauffeur en kunnen we met hem meerijden. Deze avond eten we pizza bij Olga, een restaurant dat deel uitmaakt van een project dat kwetsbare jongeren uit Livingstone leert om zelfstandig te worden door hen een beroep en verantwoordelijkheid aan te leren.
De dag erna doen we het rustig aan, en starten we met wat rusten aan het zwembad (niet zwemmen, daarvoor is het water veel te koud!). Daarna doen we een korte ‘city’ tour met één van de medewerkers van Jollyboys. Na de ‘stad’ ontdekt te hebben, is het tijd om ons opnieuw te wagen op de craft market, waar we alles ‘gratis mogen aanraken’ :). Het lukt ons toch om enkele souvenirs tegen een voor ons denkelijk redelijke prijs te bemachtigen.
In de late namiddag doen we nog een sunset cruise en krijgen we niet alleen een prachtige zonsondergang te zien, maar ook enkele nijlpaarden.
’s Vrijdags vertrekken we voor een safari van drie dagen. We slapen twee nachten in een tentje en ons kamp is zelfs uitgerust met een toilet en een douche! De safari-ervaring is onbeschrijfelijk. De foto’s spreken voor zich!

• 10 Juli 2011 - 18:44

Tara:

Dat zijn echt prachtige foto's! :O Die vogel is waaw!!!

• 10 Juli 2011 - 18:47

JP & C:

Safarifoto's zijn adembenemend mooi, via deze beelden reizen we een stukje met jullie mee. Vele groetjes aan Hanne en Matthijs. Geniet nog verder van jullie avontuurlijke vakantie.

• 10 Juli 2011 - 20:00

Tilla & Arnold.: